Konstiga larm multimedia sökvägar, version 7.4

Rapportera fel i Legacy funktioner (ej översättning)

Moderator: Ann

Radioman
Inlägg: 15
Blev medlem: 11 okt 2009 22:40
Kontakt:

Konstiga larm multimedia sökvägar, version 7.4

Inläggav Radioman » 02 maj 2010 11:35

Hej
Jag har precis uppgraderat till version 7.4
Knappade igår in lite nya människor och när jag gjorde backup, jag tog även med multimedia, så fick jag larm om att programmet inte hittade alla filer.
Ett par stycken kunde jag rätta själv resten är en hel mängd med larm över multimediafiler jag inte ens lagt in. Det gäller för alla de nya personerna jag knappade in. Se ett ustnitt från en rapport nedan.

Bild

Dessa falska alarm gör ju denna funktion omöjlig att använda.
Kan någon mer testa om ni får samma problem?
Gå in under alternativ --> anpassa --> fliken "filsökvägar" --> knappen "Testa alla multimedasökvägar" och på sista dialogen knappen "fortsätt". Sedan får ni upp en rapport.

Bild

mvh // Ove Tegnér

ralph
Översättare
Inlägg: 23
Blev medlem: 12 okt 2008 01:33

Inläggav ralph » 04 maj 2010 18:02

Hej!
Jag har testat mina multimediasökvägar men inte lyckats återskapa det problem som du nämner.

När det gäller dina saknade bilder reagerar jag på att alla dina fel refererar till samma källdetalj. Har du kollat att du inte har lagt in något fel på 2560 Andreas Hålt Nilsson?

//ralph
//rkj

Radioman
Inlägg: 15
Blev medlem: 11 okt 2009 22:40
Kontakt:

Inläggav Radioman » 04 maj 2010 18:42

Hej Ralp
Nej, jag får larm på exakt allt nytt jag lägger in.
Jag lade nyss in uppgifter på en gubbe om namn, född och död och jag fick larm på saknad bild och ljud/video för alla de fälten.

version 7.4.0.39

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Inläggav Ann » 04 maj 2010 22:37

Ove, kan du steg för steg guida oss hur du lägger upp dessa bilder? Det kanske hjälper i felsökningen. Om jag tolkar dig så rätt så är det bilder som är kopplade till källor. Om så är fallet använder du Source Writer eller det gamla sättet? Hur är det om du lägger in ett porträtt på en person, blir det ett felmeddelande även på denna bild.
Senast redigerad av 1 Ann, redigerad totalt 4 gånger.
Hälsningar
Ann

Radioman
Inlägg: 15
Blev medlem: 11 okt 2009 22:40
Kontakt:

Inläggav Radioman » 04 maj 2010 22:46

Hej
Jag lägger inte upp några bilder eller något annat över huvudtaget.

Endast namn och födelseuppgifter på en ny person och falsklarmet finns med över sånt programmet anser sig inkababel till att backa upp för att det inte hittar det.

Steg för steg se mitt första inlägg.

Jag har fyllt i problemformuläret via den amerikanska hemsidan också och fått en ticket nummer [090-137316F4-030F].

mvh // Ove

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Inläggav Ann » 04 maj 2010 23:13

Hej!

Förlåt, jag läste tydligen ditt första inlägg väldigt dåligt. Jag kan bara skylla på den sena timmen. Vad bra att du har felanmält detta direkt till Millennia.
Hälsningar

Ann

Radioman
Inlägg: 15
Blev medlem: 11 okt 2009 22:40
Kontakt:

Inläggav Radioman » 04 maj 2010 23:25

Hej Ann och tack för engagemang.

Nu är det natti natti :D

//Ove


Återgå till "Rapportering av fel"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst