Import till befintlig familjefil

Hur man importerar och exporterar information

Moderator: Ann

mobiklur
Inlägg: 11
Blev medlem: 10 dec 2008 18:50

Import till befintlig familjefil

Inläggav mobiklur » 11 dec 2008 00:55

Har exporterat data från min familjefil (Legacyformat) för komplettering och ska nu ta in den genom att importera till samma familjefil. Betyder att en person kan finnas i båda filerna och några har tillkommit.
Vid importen visas två personer med snarlika eller likalydande namn vid sidan av varandra. I vilket fält visas data från min familjefil respektive från importfilen och hur framgår det i bilden?

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Inläggav Ann » 11 dec 2008 21:15

Hej!

Hos mig blev det orginalpersonerna på vänster sida och importen på höger sida. Men du får kontrollera hur det är hos dig. Jag såg det genom att jag visste vilka olikheter som fanns i respektive fil på den första personen som skulle sammanslås.

Nu vet jag inte varför du har exporterat data för att bearbeta detta utanför den ordinarie familjefilen. Men om du t.ex. har två datorer och ska ha med den ena för att forska eller om ni är flera med Legacy som forskar tillsammans så kan du titta närmare på Intellishare. Mer info på engelska hittar du på http://www.legacyfamilytree.com/tipsIntShare.asp
Tyvärr har jag ingen personlig erfarenhet av Intellishare ännu.
Hälsningar
Ann


Återgå till "Import och export"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst