Återläsning

Hur man importerar och exporterar information

Moderator: Ann

Kjell
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 jul 2005 11:43
Ort: Upplands Väsby, Sverige

Återläsning

Inläggav Kjell » 09 dec 2008 13:19

Hej!

Hur går det till att återläsa en säkerhetskopia?

Kjell

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Återläsning

Inläggav Ann » 09 dec 2008 21:15

Hej!

Jag använder mig av 7.0.0.76 och då fungerar det enligt följande

Arkiv / Återställ Familjefil
Om du har familjefilen öppen så får du frågan om du vill stänga familjefilen. Välj den aktuella säkerhetskopian du vill återställa. Om du inte har bytt plats så finns den under katalogen Data under din Legacyinstallation. När du har valt filen så får du en fråga i vilken familjefil den ska återställas som. Har du valt en befintlig familjefil så berättar Legacy att det redan finns en sådan familjefil och du får frågan om du ska ändra namn, skriva över eller avbryt. Välj Skriva över om du inte vill skapa en ny familjefil.

När det gäller mediafilerna så kan Legacy skapa en säkerhetskopia men inte återställa dem. Ska man återställa dessa måste man unzippa den zip-fil som Legacy har skapat. Detta gör man via Windows eller något fristående program. Sedan är det bara att lägga dessa filer i den katalog där man har sina bilder. Har du inte ändrat så ligger de under mappen Pictures under Legacyinstallationen.

De två katalogerna jag nämner kan man ha ändat i Anpassa (ctrl + z) och fliken Fliksökvägar.
Hälsningar
Ann

Kjell
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 jul 2005 11:43
Ort: Upplands Väsby, Sverige

Inläggav Kjell » 15 dec 2008 14:53

Hej Ann!

Tack för ett utförligt svar.

Kjell

Gosta29
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 mar 2009 19:38

Inläggav Gosta29 » 30 mar 2009 17:25

Kjell skrev:Hej Ann!

Tack för ett utförligt svar.

Kjell


Återgå till "Import och export"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster