Fosterföräldrar

Hur man matar in data

Moderator: Ann

Lars Ekdahl
Inlägg: 95
Blev medlem: 21 maj 2005 18:16
Kontakt:

Fosterföräldrar

Inläggav Lars Ekdahl » 25 okt 2011 10:12

Har en flicka som föddes utomäktenskapligt. Har lagt in modern i Legacy. Fadern okänd

Flickan växte sedan upp hos fosterföräldrar och fick deras namn. Tror ej de adopterade.

Hur lägger man in fosterföräldrarna i Legacy?

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Fosterbarn

Inläggav Ann » 03 nov 2011 22:52

Det finns inte bara ett svar på denna fråga.
Själv så har jag lagt in barnet med sina biologiska föräldrar. Sedan har jag lagt in en händelse på både fosterföräldrarna och barnet om situationen. Har även lagt in en händelse på de biologiska föräldrarna.

Legacy stödjer fler föräldrar än bara en mor och far.
Högerklicka fosterbarnets inlagda föräldrar och välj "Lägg till ytterligare föräldrar". Här kan du lägga till nya föräldrar eller koppla till befintliga föräldrar. Välj aktuell "Barnstatus", "Relation till far" och "Relation till mor".

Anledningen till att jag inte har lagt in det på detta viset är att jag brukar importera min Legacy fil till andra släktforskarprogram och då kan det bli problem. Dessutom är det viktigt för mig att vara kopplad till sina biologiska föräldrar och inte till sina foster- eller adoptivföräldrar. Fast vi kan ju aldrig vara garanterade att det blir rätt ändå när vi släktforskar...

Prova och se vart det leder dig. Kolla gärna så att du blir nöjd med hur det visas i rapporter och på Internet.

Lycka till!
Hälsningar
Ann


Återgå till "Inmatning av data"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst