Export/Import

Hur man matar in data

Moderator: Ann

Olof
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 sep 2011 14:45

Export/Import

Inläggav Olof » 05 sep 2011 15:56

Hej

Jag är nybörjare. Jag har Legacy 7 och har lagt in data och bilder i programmet.

Nu skall jag ta ut en kopia av datafilen och bildfilen ur mitt program och lägga in det i en annan dator som har programmet Legacy 7 men inget inlagt ännu.

Vad heter datafilen och bildfilen och hur tar jag ut dom och hur lägger jag in filerna i den andra datorn.

Olof

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Inläggav Ann » 08 sep 2011 20:58

Hej!

Du kan göra en säkerhetskopia både på själva familjefilen samt media.
Detta gör man genom att trycka på ctrl + b i Legacy eller via menyval Arkiv -> Säkerhetskopiera Familjefil

Då öppnas ett fönster.
Se till att kryssrutorna Datafiler samt Multimediafiler är ikryssade. Tryck på de avlånga knapparna för att välja var du vill att filerna ska skapas. När det är klart för båda typerna så klickar du på Säkerheteskopiera.

Sedan måste du lägga över dessa två filer till den andra PC:n.
När dessa filer ligger i datorn så ska du starta Legacy och välja Arkiv -> Återställa från familjefil. Ev. får du en fråga om du vill stänga alla familjefiler. Tryck i så fall Ja. Leta reda på familjefilen du nyss kopierat. Följ ev. anvisningar.

Ang. mediafilerna så packades dessa i en zipfil. Tyvärr kan inte denna importeras av Legacy själv. Du måste "unzippa" filen och sedan manuellt lägga dessa mediafiler i Legacys databas. Du måste ha samma filstruktur på båda datorerna. Du kan se sökvägen via ctrl + z eller via menyval Alternativ -> Anppassa och fliken Filsökvägar.

Lycka till!
Hälsningar
Ann


Återgå till "Inmatning av data"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst