Begravda i Sverige

Hur man matar in data

Moderator: Ann

Kjell
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 jul 2005 11:43
Ort: Upplands Väsby, Sverige

Begravda i Sverige

Inläggav Kjell » 10 jan 2009 22:05

Hej!
Det finns ju en hel del uppgifter att hämta på nya cdn Begravda i Sverige. Nu undrar jag var man kan lägga in dessa i Legacy så det blir vettigt i utskrifter, kartfunktionen osv.

Kjell

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Begravda i Sverige

Inläggav Ann » 11 jan 2009 01:22

Nu har jag inte tillgång till denna skiva så jag vet inte riktigt vad som finns med. Fast här är en idé som kanske kan vara intressant.

I personinformationsfönstret på aktuell person kan du trycka på + längst till höger på raden för begravning. Där kan du välja att t.ex. begravningsadress, begravningsnotis, bilder från begravning samt kremering.

I t.ex. familje- eller personrapporten kan du välja att ha med Händelsebilder, Händelseadresser samt Notiser för födelse,dop,död och begravning.

Däremot så kunde jag inte få till en händelserapport på Begravd då jag inte kunde hitta händelsen begravd i listan. Så tydligen är inte Begravd inte en händelse här men när det gäller händelsebilder så är det en händelse.
Hälsningar
Ann

Kjell
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 jul 2005 11:43
Ort: Upplands Väsby, Sverige

Inläggav Kjell » 11 jan 2009 07:53

Tack för hjälpen
Kjell

Bengt
Översättare
Inlägg: 30
Blev medlem: 24 maj 2005 12:38
Ort: Vasa, Finland

Inläggav Bengt » 29 jan 2009 22:54

Hej

Jag har en händelse som heter Begravning och enligt Händelsedefinitionen verkar den vara helt OK. Lägg in en ny händelse som heter Begravning.

Bengt


Återgå till "Inmatning av data"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst