Fokusgrupper

Hur man ställer in Legacy för användning på svenska

Moderator: Ann

Lars Ekdahl
Inlägg: 95
Blev medlem: 21 maj 2005 18:16
Kontakt:

Fokusgrupper

Inläggav Lars Ekdahl » 15 jul 2011 15:32

Har under visa--> Fokusgrupper lagt in hela linjen till en person.

Läser i hjälpen att om man dubbelklickar på personen skall man få upp alla info om denna och hennes anor och ättlingar.

Händerdock inget
Om jag exporter en gedomfil för denna fokusgruppen får jag upp alla mina 4000 personer

Gör jag fel någonstans?

Leonard
Inlägg: 101
Blev medlem: 30 maj 2008 18:25

Fokusgrupp

Inläggav Leonard » 18 jul 2011 21:54

Hej Lars,

Först nämner du inte vilken version of Legacy du använder. Själv har jag provat med Legacy 7.5 v98, som är den senaste. Var någonstans du har läst att du kan dubbelklicka på en person och få alla info om "denna och hennes anor och ättlingar" vet jag inte. Jag har läst hjälpfilen och hittar ingenting om det. Du får väl förklara lite bättre vad du menar.

Jag gjorde en gedcomfil av fokusgruppen och jag fick med enbart de personer som jag hade lagt in i fokusgruppen. Jag gick in under Arkiv > Exportera Till > Gedcomfil > knappen Välj Person > Valda personer i fokusgrupp > knappen Visa/Ange Fokusgrupp. Där valda jag fokusgruppen och sedan gjorde en export av en Gedcomfil. Allt gick bra och jag fick med enbart de som finns i fokusgruppen.

Hoppas du kan nu göra en Gedcomfil. När det gäller det första du namner så hittar jag inte vad du har hittat i hjälpfilen och kan därför inte vara till någon hjälp.

Hälsningar,
Leonard


Återgå till "Inställningar av Legacy"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst