Finns det inga mer en jag som använder Legacy 7???

Här kan du lämna idéer och annat som kan hjälpa någon att använda programmet.

Moderator: Ann

Lars Ekdahl
Inlägg: 95
Blev medlem: 21 maj 2005 18:16
Kontakt:

Finns det inga mer en jag som använder Legacy 7???

Inläggav Lars Ekdahl » 30 dec 2009 22:57

Lite konfunderad varför detta forum är heldött!

Måste ju vara en hel del släktforskare ändå som använder detta släktforskningsprogram.

Jag har också köpt senaste versionen av Disgen men föredrar ännu Legacy. Kanske för att jag kan Legacy bättre?

Moderatorn borde också vara mer aktiv och skapa ett intresse på detta forum.

Ett pris till den som är mest aktiv? Gratis uppgradering som pris?

Men kom igen nu och byt erfarenheter alla ni Legacyanvändare i Sverige

Kjell
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 jul 2005 11:43
Ort: Upplands Väsby, Sverige

Inläggav Kjell » 13 jan 2010 17:38

Hej alla!

Ja nog verkar det rätt ödsligt på detta forum.
Jag brukar ibland kolla på Norska Forum där är det verkligt drag.
Många fler medlemmar har dom också, det kanske är därför det blir livligare verksamhet där.
Kjell

ralph
Översättare
Inlägg: 23
Blev medlem: 12 okt 2008 01:33

Inläggav ralph » 18 jan 2010 12:16

Hej Lars och Kjell!

Jag håller med er om att det inte är något "drag" på forumet. Tyvärr gäller det även i översättningsgruppen i vilken jag ingår. Intresset verkar även svagt från amerikanerna när det gäller den svenska översättningen. Trots påstötningar så tycks det inte hända något för tillfället.

Har ni, eller någon annan, några tips på hur vi skall få fart på debatten för visst finns det väl fler än vi som använder Legacy 7?
//ralph
//rkj

Kjell
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 jul 2005 11:43
Ort: Upplands Väsby, Sverige

Inläggav Kjell » 19 jan 2010 18:11

Hej Ralph!
Jag har nu använt version 5, 6 och 7 av Legacy i flera år och ingen av versionerna har blivit helt översatt till svenska hittills.
Det är verkligen synd om det ska ta slut igen, jag gillar programmet. Om jag förstått det rätt så finns version 7.4 och 7.5 på gång, vad kommer dessa att handla om?
Kjell

Lars Ekdahl
Inlägg: 95
Blev medlem: 21 maj 2005 18:16
Kontakt:

Är det nu slut med översättningen av Legacy 7?

Inläggav Lars Ekdahl » 22 jan 2010 18:54

När jag skickade ett mail till Legacy support fick jag detta svar.
Verkar som nuvarande översättnings grupp hamnat i samma läge som den förra gjorde

I realize the Swedish translation group has been quiet, but then the Swedish translation has been released so I guess I really don’t understand what the problem is. What reminders? Who have they been sent to? What needs to be taken care of?

What’s missing in the translation besides the Help file? I’m pretty sure the translators have it ready – I see a comment from Ken in 2008 asking about if it should be included in the release, but I don’t see any response, but then a lot of translators and beta testers correspond directly with the programmers rather than on the lists.

Only v7 has the released version of Swedish – none of the earlier versions will be released in that language. Once a new version is released, the older versions are abandoned, for obvious reasons! I don’t know of any software company that updates older versions.

I know Legacy Charting hasn’t been translated yet – apparently it’s not ready for translation but it is on the list of things to take care of. The nFS function is high priority right now.

Legacy v7.4 and v7.5 are for the LDS users (Geoff explained this in Legacy News) and is in a special beta group right now. I’m sure when that’s done, it’ll be readied for translation.

If there are specific concerns, someone needs to send them to the Swedish group, marked to Ken’s attention so Ken can comment. That way, everyone else in the group will know that the programmers have been contacted and what the response is.

Thanks for using Legacy.

Sherry
Customer Support
Millennia Corporation

Lars Ekdahl
Inlägg: 95
Blev medlem: 21 maj 2005 18:16
Kontakt:

Translation of Lagacy into the Swedish language

Inläggav Lars Ekdahl » 27 jan 2010 20:54

It seems that there is still a hope that Legacy 7 will be translated completely.

Got this e-mail from Millennia Corporation

Leonard had some health problems and was away from the group for awhile. Ralph took over until Leonard came back. I’ll pass this over to Ken to see if he can contact the team leader and see what’s going on.

I looked on Mantis and I see there are a lot of listings for the Relationship Calculator – some of them have been recently fixed and some haven’t. The only thing the translation team would be involved in with that feature would be translating it……

Thanks for using Legacy.

Sherry
Customer Support
Millennia Corporation


Återgå till "Tips & Tricks"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster