Svensk hjälpfil

Hur man hämtar Legacy, uppdaterar det och installerat program och hjälpfiler

Moderator: Ann

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Svensk hjälpfil

Inläggav Ann » 30 apr 2009 00:04

Den senaste svenska hjälpfilen finns att hämta på http://www.legacysvenska.com/helpfile.htm

Om du hittar fel i den är vi tacksamma om du kan göra en anmälan här i vårt forum. Vi har en avdelning som heter "Fel i översättning av hjälpfil" i avdelningen "Översättning" till detta ändamål.
Hälsningar
Ann

kickan
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 apr 2009 23:00

Inläggav kickan » 30 apr 2009 20:28

HEJ.
Tog ner hjälpfilen, installerade i en tillfällig mapp och zippade sen till Legacy mappen. När jag skulle testa den händer ingenting. Har jag gjort något fel?

kickan

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Inläggav Ann » 30 apr 2009 20:59

Hej!

Packa upp Legacy7-svenska.zip och lägg sedan filen Legacy7-Svenska.chm i din Legacy installationsmapp.

Om man har Legacy igång när man lägger in den svenska hjälpfilen i Legacys programmapp så måste man först starta om Legacy innan man kan börja använda sig av den nya hjälpfilen.

Om man har både engelsk och svensk hjälpfil så startas per automatik den engelska om man har valt engelska språket och den svenska om man har valt det svenska språket. Om man hoppar mycket mellan svenska och engelska kan man välja att alltid ha en av hjälpfilerna oavsett det valda språket. Detta gör man i Legacy via CTRL + Z, välj fliken "Annat" och tryck på knappen "Byt till annan hjälpfil". Sedan är det bara att markera den hjälpfil man vill ha, kryssa i "Använd alltid denna hjälpfil" och knappen "Välj". Ändringen genomförs vid nästa start av Legacy.
Hälsningar

Ann

kickan
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 apr 2009 23:00

Inläggav kickan » 01 maj 2009 00:45

hej.

jag gör allt detta men det som händer när jag trycker på något i hjälpfilen är att jag får bara upp navigering till webbsidan avbröts.

kickan

Bengt
Översättare
Inlägg: 30
Blev medlem: 24 maj 2005 12:38
Ort: Vasa, Finland

Inläggav Bengt » 01 maj 2009 15:59

Hejsan Ann

Jag laddade också ner hjälpfilen, men inget hände när jag "unzippade". Jag fick förfrågan om jag vill skriva över en fil med motsvarande namn, Svarade Ja men sedan hände inget. Jag har fortsättningsvis version 25.4
Jag bytte sedan namn på gamla hjälpfilen och kopierade in nya i samma katalog och trodde att där satt den.

Tyvärr - det är något fel med hjälpfilen. Den fungerar inte. Jag fick byta om till gamla filen igen för att få fram hjälpen.

Kan du lägga upp den på servern om du inte kommer på vad som kärvar till sig.

Bengt

Ostis
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 maj 2006 22:59
Ort: Landskrona
Kontakt:

Perfekt

Inläggav Ostis » 18 maj 2009 13:35

Jag gjorde precis som Ann skrev och det fungerade helt perfekt.

Tack för hjälpen.

Yvonne

Kjell
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 jul 2005 11:43
Ort: Upplands Väsby, Sverige

Re: Svensk hjälpfil

Inläggav Kjell » 03 aug 2009 16:08

Ann skrev:Den senaste svenska hjälpfilen finns att hämta på http://www.legacysvenska.com/helpfile.htm

Om du hittar fel i den är vi tacksamma om du kan göra en anmälan här i vårt forum. Vi har en avdelning som heter "Fel i översättning av hjälpfil" i avdelningen "Översättning" till detta ändamål.


Hej!
Kommer uppdatering av hjälpfilen att alltid läggas ut här, eller kan den komma när huvudprogrammet uppdateras?
Kjell

Leonard
Inlägg: 101
Blev medlem: 30 maj 2008 18:25

Svar till Kjell

Inläggav Leonard » 03 aug 2009 19:44

Jag skickar till Millennia (Legacy) en ny hjälpfil när den kommer. Millennia lägger då in filen när dom tar fram en ny General Release. Varje gång en ny General Release släpps så finns med den senaste svenska hjälpfilen.

Hälsningar,
Leonard

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Inläggav Ann » 03 aug 2009 20:07

Den svenska hjälpfilen ingår numera i Legacy när man laddar ner Legacy 7 från den svenska sidan www.legacysvenska.com.

Uppdatering
För de som har köpt Deluxe versionen och uppdaterar via Legacy Starttabben så får man den svenska versionen hjälpfilen om man har ställt in Legacy så att man använder det svenska språket. De som använder Legacy standard kan inte uppgradera via Legacy Starttabben men man slussas vidare till www.legacysvenska.com.
Hälsningar

Ann


Återgå till "Nerladdning och installation"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst