Skriva ut släktskap på webbsida

Förslag på nya funktioner som saknas i Legacy

Moderator: Ann

Lars Ekdahl
Inlägg: 95
Blev medlem: 21 maj 2005 18:16
Kontakt:

Skriva ut släktskap på webbsida

Inläggav Lars Ekdahl » 30 jul 2009 08:31

En hemsida skulle bli så mycket mer informativ om man vid produktion av hemsida även kunde aktivera släktskapskalkylatorna och få en utskrift typ

http://www.ekdahl.org/karldenstore/123.htm (Se sista stycket)

Ann
Site Admin
Inlägg: 158
Blev medlem: 06 jun 2005 13:50

Inläggav Ann » 03 aug 2009 20:53

Hej!

Den svenska översättningsgruppen kommer att ta tag i det här med släktskapsbenämningar. Förutom själva benämningarna kommer vi även att ta upp var dessa ska visas i själva Legacy, i rapporter och på hemsidor. När vi kommer att sätta igång detta arbete vet jag inte i nuläget. Dels är det sommar och semester och dels så vi har en del arbetsuppgifter som ligger på kö. Sedan ska ju våra önskemål dessutom godkännas av Millennia innan de kommer att utföras.
Hälsningar
Ann

Lars Ekdahl
Inlägg: 95
Blev medlem: 21 maj 2005 18:16
Kontakt:

Inläggav Lars Ekdahl » 04 aug 2009 12:30

Ann skrev:Hej!

Den svenska översättningsgruppen kommer att ta tag i det här med släktskapsbenämningar. Förutom själva benämningarna kommer vi även att ta upp var dessa ska visas i själva Legacy, i rapporter och på hemsidor. När vi kommer att sätta igång detta arbete vet jag inte i nuläget. Dels är det sommar och semester och dels så vi har en del arbetsuppgifter som ligger på kö. Sedan ska ju våra önskemål dessutom godkännas av Millennia innan de kommer att utföras.



Ser framemot resultatet av detta arbete

David144
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 dec 2014 09:20

Inläggav David144 » 19 dec 2014 09:31

Själv lägger jag bakom varje "Att göra" dokument en utskrift av person och familje rapporter för att få med alla händelser, släktskap etc. Skulle allt det skrivas ut på Att göra pappret så blir det mer än en sida i flera fall. Eftersom det är olika hur man arbetar så finns det inget facit - men vad tror du om att använda det på mitt sätt ?


Återgå till "Förslag nya funktioner"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst