Forumindex www.legacysvenska.com
Forum för svenska Legacy

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Hur får jag tilltalsnamn i rapporter, kalendrar mm ?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Rapporter
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Leif Hoffmann

InläggSkrivet: Lör Jun 26, 2010 0:44    Rubrik: Hur får jag tilltalsnamn i rapporter, kalendrar mm ? Svara med citat

Jag har Legacy 7 och har lagt över alla data från tidigare versionen. Det har blivit aktuellt för mig att skriva ut en kalender men jag har där sett att programmet tydligen tar det första namnet på personen (tror jag i alla fall det är) vilket för t.ex. bröllopsdagar gör att personerna är gift med någon helt annan än vederbörande vanligtvis är känd för att vara gift med.

Alltså, i klartext: Hur registrerar jag i programmet tilltalsnamn på en person, så att detta kommer upp i rapporter, kalendrar mm. men så att jag fortfarande har alla namnen korrekt registrerade i släktträdet?

Mvh.

Leif Hoffmann
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ann
Site Admin

InläggSkrivet: Lör Jun 26, 2010 11:15    Rubrik: Hur får jag tilltalsnamn i rapporter, kalendrar mm ? Svara med citat

Hej!

Enligt Legacy så anger man tilltalsnamnet med fnuttar, t.ex. Eva "Maria" Ingeborg

I en del av rapporten så kan man klicka på en knapp som heter "Rapportalternativ" och där brukar man i en flik kallad "Format" kunna ange hur man vill namnet inom fnuttar ska användas.

För mer info, sök gärna på ordet tilltalsnamn i den svenska hjälpfilen.
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Rapporter Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet