Forumindex www.legacysvenska.com
Forum för svenska Legacy

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Gedcom

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Inmatning av data
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Olav

InläggSkrivet: Tis Jun 23, 2009 5:50    Rubrik: Gedcom Svara med citat

Hej !
Legacy såg mycket bra ut vid en snabbgranskning så därför ville jag prova den enkla gratisversionen och laddade hem den utan problem.
MEN när jag skulle föra över gedcomfilen( försökte både Ansel och Ansi) från mitt svenska dataprogram MinSläkt så var det stopp. Det kommer upp en ruta som anger att uppladdning sker, men när den är klar så stannar rutan kvar och en låsning sker av hela Legacy - inga kommandon funkar. Enda sättet att komma vidare är att starta om datorn. Det rör sig om c:a 800 personer att föra över - kanske är det för många ?
Jag har Windows Vista Home Premium och en dator med mycket stor kapacitet. Jag har testat många andra program och har aldrig råkat ut för detta förut. Kan någon hjälpa mig ?
Olav
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Leonard
Site Admin

Från: Limhamn

InläggSkrivet: Tis Jun 23, 2009 9:55    Rubrik: Svara med citat

Hej Olov,

Jag vet att det har diskuterats mycket om just GEDCOM frågor. Jag ska undersöka och se vad jag kan ta reda på. Hur som helst så bör det inte vara problem med att läsa in en GEDCOM-fil. Kommer åter med mer information lite senare.

Hälsningar,
Leonard
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Inmatning av data Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet